![]() |
Biuletyn informacyjny nr 323 | Wyświetl wiadomość w oknie przeglądarki |
|
22-03-2018 r. Projekt zmiany rozporządzenia w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli. 29 stycznia 2018 r. MEN opublikował projekt zmiany rozporządzenia w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli. Będzie to pierwsza zmiana rozporządzenie MEN z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2017 r. poz. 649). Projektowane zmiany dotyczą między innymi nazwy publicznego przedszkola, a także nazwy publicznej szkoły. Może ona zawierać także dodatkowe określenie wynikające z potrzeb lub oczekiwań społeczności lokalnej lub szkolnej, informujące o specyfice przedszkola lub szkoły i realizowanych w nich szczególnych celach kształcenia, wychowania i opieki, a wprowadzenie dodatkowego określenia możliwe jest po uzyskaniu zgody organu prowadzącego przedszkole lub szkołę. Doprecyzowano, że dodatkowe określenie w nazwie przedszkola lub szkoły powinno zostać dodane bezpośrednio przed określeniem lub po określeniu: "Przedszkole", "Szkoła Podstawowa", "Liceum Ogólnokształcące", "Technikum", "Branżowa Szkoła I stopnia", "Branżowa Szkoła II stopnia", "Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy", "Szkoła Policealna"; Według założeń projektu zmieniają się dotychczasowe uregulowanie dotyczące liczebności uczniów w oddziałach kl. I-III SP. Propozycja określa, że w przypadku przyjęcia z urzędu, w okresie od rozpoczęcia do zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych, do oddziału klasy I, II lub III szkoły podstawowej ucznia zamieszkałego w obwodzie tej szkoły, dyrektor SP, po poinformowaniu rady oddziałowej rodziców, może podzielić dany oddział za zgodą organu prowadzącego, jeżeli liczba uczniów jest zwiększona ponad liczbę 25; liczba uczniów w oddziale może być zwiększona nie więcej niż o 2 uczniów (do 27), jeżeli w przypadku przyjęcia z urzędu, liczba uczniów w oddziale zwiększy się o więcej niż 2 uczniów, dyrektor SP, po poinformowaniu rady oddziałowej rodziców, podzieli dany oddział, Według nowych uregulowań nie ma możliwości zatrudnienia asystenta nauczyciela – następuje więc likwidacja stanowiska. Zmiana rozporządzenia ma wejść w życie z dniem ogłoszenia. Projekt znajduje się na naszym portalu, zachęcamy także do przeczytania całości komentarza na stronie głównej. Z poważaniem, redakcja serwisu Nadzór-Pedagogiczny.pl |
![]() |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
Aby obejrzeć wszystkie komunikaty, proszę wybrać właściwe z listy dostępnej na stronie.
|
![]() |
|
Niniejszy list został wysłany do subskrybentów bezpłatnego biuletynu w serwisie www.nadzor-pedagogiczny.pl Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywać podobnych wiadomości prosimy kliknąć w link. |