![]() |
Biuletyn informacyjny nr 251 | Wyświetl wiadomość w oknie przeglądarki |
|
17-06-2016 r. Komentarz do nowego rozporządzenia MEN w sprawie szczegółowego trybu prowadzenia postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego wobec nauczycieli oraz wznawiania postępowania dyscyplinarnego Przez wiele lat przemoc 31 maja 2016 r. opublikowano w Dz. U. - poz. 741 rozporządzenie MEN z dnia 25 maja 2016 r. w sprawie szczegółowego trybu prowadzenia postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego wobec nauczycieli oraz wznawiania postępowania dyscyplinarnego - weszło w życie 31 maja 2016 r. Rozporządzenie wydano na podstawie nowego art. 85v ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2014 r. poz. 191, ze zmianami w 2014 r. poz. 1198; 2015 r. poz. 357, poz. 1268 i poz. 1418; 2016 r. poz. 668) o brzmieniu: Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy tryb prowadzenia postępowania wyjaśniającego i dyscyplinarnego oraz wznawiania postępowania dyscyplinarnego, biorąc pod uwagę konieczność zapewnienia rzetelności, obiektywności i sprawności rozpatrywania spraw dyscyplinarnych nauczycieli. Niniejsze rozporządzenie zastąpiło rozporządzenie MEN z dnia 22 stycznia 1998 r. w sprawie komisji dyscyplinarnych dla nauczycieli i trybu postępowania dyscyplinarnego (Dz. U. z 1998 r. Nr 15, poz. 64, ze zm. w 2015 r. poz. 1831). Rozporządzenie z dnia 25 maja 2016 r. ma charakter techniczny i określa: 1. tryb postępowania wyjaśniającego i rolę rzecznika dyscyplinarnego dla nauczycieli w tym postępowaniu (m. in. rzecznik dyscyplinarny wyznacza psychologa obecnego przy przesłuchaniu świadka, który w chwili przesłuchania nie ukończył 18 lat), 2. czynności rzecznika po zakończeniu postępowania wyjaśniającego, w tym wnioskowanie o wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec nauczyciela. |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|
Niniejszy list został wysłany do subskrybentów bezpłatnego biuletynu w serwisie www.nadzor-pedagogiczny.pl Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywać podobnych wiadomości prosimy kliknąć w poniższy link: |