![]() |
Biuletyn informacyjny nr 244 | Wyświetl wiadomość w oknie przeglądarki |
|
15-04-2016 r. Komentarz - kryteria podziału 0,4 % rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na 2016 r. MEN pismem nr DWST-WSST.356.2815.2016.CKW z 17 marca 2016 r. zamieszczonym na stronie internetowej ministerstwa w dniu 21 marca 2016 r. ogłosił kryteria podziału 0,4 % rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na 2016 r. Kwota 0,4 proc. rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej na ten rok wynosi niespełna 166 mln zł. Kryteria podziału rezerwy zostały ujęte w sześciu grupach: I. Dofinansowanie z tytułu wzrostu zadań szkolnych i pozaszkolnych, polegającego na wzroście liczby uczniów przeliczeniowych w stosunku do danych przyjętych do naliczenia algorytmem części oświatowej subwencji ogólnej na 2016 r. II. Korekta części oświatowej subwencji ogólnej z tytułu błędów statystycznych: 1. popełnionych przez kuratoria oświaty przy agregowaniu danych systemu informacji oświatowej, 2. powstałych w MEN przy agregowaniu danych systemu informacji oświatowej. III. Pomoc jednostkom samorządu terytorialnego w usuwaniu skutków zdarzeń losowych w budynkach oświatowych z wyłączeniem przedszkoli ogólnodostępnych (dofinansowanie będzie również możliwe w przypadku zdarzeń losowych, które miały miejsce w miesiącach X-XII 2015 r.), pod warunkiem że: 1. zdarzenie losowe miało miejsce w roku bieżącym lub w miesiącach X-XII 2015 r 2. jednostka samorządu terytorialnego zaplanowała środki własne w § 4270 w odpowiednim rozdziale klasyfikacji budżetowej w wysokości nie niższej niż różnica pomiędzy połową wartości kosztorysowej remontu, a kwotą uzyskanego odszkodowania. Jeżeli kwota odszkodowania jest równa lub wyższa od połowy wartości kosztorysowej remontu to jednostka samorządu terytorialnego nie ma obowiązku zaplanowania środków własnych na wykonanie remontu. |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|
Niniejszy list został wysłany do subskrybentów bezpłatnego biuletynu w serwisie www.nadzor-pedagogiczny.pl Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywać podobnych wiadomości prosimy kliknąć w poniższy link: |