![]() |
Biuletyn informacyjny nr 208 | Wyświetl wiadomość w oknie przeglądarki |
|
22-05-2015 r. Co czwarty gimnazjalista nie opanował podstaw języka obcego Z Europejskiego Badania Kompetencji Językowej wynika, że poziom znajomości języka obcego wśród polskich gimnazjalistów na tle młodzieży z innych państw UE jest zatrważająco niski. Badania pokazały, że co czwarty uczeń po sześciu latach nauki języka obcego (trzy lata w szkole podstawowej i trzy lata w gimnazjum) nie opanował go nawet w stopniu podstawowym. Według opinii Magdaleny Roweckiej, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE, polski system edukacji wymaga przeprowadzenia niezwłocznej reformy. Jak pokazują badania słabe wyniki polskich gimnazjalistów to pokłosie sposobu, w jaki uczy się języków w szkole. Zajęcia są monotonne, prowadzone w formie wykładowej i skoncentrowane na nauce gramatyki. - W przypadku nauki języka obcego, to nie teoria, a praktyka czyni mistrza. Przy skutecznym uczeniu się języka minimum to cztery lekcje tygodniowo. W przypadku polskich szkół zwykle jest ich mniej, a na dodatek zajęcia odbywają się w dużych grupach – mówi ekspert Magdalena Rowecka. Konsekwencją tej sytuacji jest to, że co czwarty uczeń korzysta z korepetycji lub systemu prywatnych szkół językowych. Jednak nie każdego rodzica na to stać, a w związku z tym między poziomem wiedzy dzieci powstają duże dysproporcje. Już w 2018 roku wyniki sprawdzianu egzaminu gimnazjalnego z języków obcych będą brane pod uwagę w procesie rekrutacji do liceów i szkół ponadgimnazjalnych.
Źródło: wprost.pl |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|
|
|
Niniejszy list został wysłany do subskrybentów bezpłatnego biuletynu w serwisie www.nadzor-pedagogiczny.pl Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywać podobnych wiadomości prosimy kliknąć w poniższy link: |