![]() |
Biuletyn informacyjny nr 200 | Wyświetl wiadomość w oknie przeglądarki |
|
20-03-2015 r. Komentarz dotyczący szczegółowych warunków przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły Parlament uchwalając zmianę ustawy o systemie oświaty z dnia 6 grudnia 2013 r. (DZ. U. z 2014 r. poz. 7, oraz z 2014 r. poz. 811) ustalił w art. 20zh, że: 1. w przypadku przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły, o przyjęciu ucznia do innego typu publicznej szkoły decyduje dyrektor szkoły, 2. uczeń jest przyjmowany do innego typu publicznej szkoły na podstawie świadectwa ukończenia klasy programowo niższej, 3. w przypadku przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły, przyjmując ucznia do innego typu publicznej szkoły, można przeprowadzić egzamin klasyfikacyjny przeprowadzany na podstawie przepisów w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Minister Edukacji Narodowej uzyskała w ustawie delegację prawną, aby w drodze rozporządzenia, określić szczegółowe warunki przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły, a także przypadki, w których uczeń przechodzący z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły może być przyjęty do klasy programowo wyższej niż to wynika z ostatniego świadectwa szkolnego, uwzględniając potrzebę uzupełnienia różnic programowych przez uczniów, w tym kontynuowania nauki języka obcego nowożytnego. Minister Edukacji Narodowej podpisała w dniu 31 grudnia 2014 r. rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego typu publicznej szkoły (Dz. U. z 2015 r. poz. 24), które weszło w życie 16 stycznia 2015 r. Całość komentarza dostępna tutaj. |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|
Niniejszy list został wysłany do subskrybentów bezpłatnego biuletynu w serwisie www.nadzor-pedagogiczny.pl Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywać podobnych wiadomości prosimy kliknąć w poniższy link: |